Contentmarketing

De nieuwe marketing: marketing met content

Ziet u veel resultaat van uw (online) advertenties? Een bekend gezegde luidt: de helft van advertentiegeld is weggegooid geld, maar we weten niet welke helft. Probeer het eens anders: besteed een deel van uw advertentiebudget aan nieuwe content. Jaag niet meer op klanten. Maar laat ze naar u toekomen doordat ze uw waardevolle content vinden.

Met inhoudelijk relevante content profileert u zich als expert. Bezoekers krijgen daardoor meer vertrouwen in uw bedrijf vergeleken met dat van de concurrent. Vertrouwen is essentieel voor een beslissing om juist met uw bedrijf in zee te gaan! Met het downloaden van een whitepaper of casestudy geeft een bezoeker aan geïnteresseerd te zijn in uw bedrijf. Hij of zij zet uw bedrijf op z’n shortlist.

Wat voor soort nieuwe content?

Bij nieuwe content kunt u denken aan:
een whitepaper over een bepaald probleem waar uw klanten mee zitten
een casestudy waarmee u laat zien welke resultaten uw bedrijf kan realiseren
een (blog)artikel over een (actuele) kwestie binnen uw vakgebied
tips over uw product of dienst
een landingspagina met extra informatie over een specifieke dienst

Drie redenen om regelmatig nieuwe content te publiceren

  1. Meer leads
    U blijft beter in contact met potentiële klanten.
    Een actuele website met veel nuttige informatie is een reden voor een eenmalige bezoeker om nog eens terug te komen voor een herhaalbezoek. Zeer belangrijk voor B2B bedrijven waarbij de salescyclus langer is!
  2. Besparen op Adwords
    Uw website komt langzamerhand steeds hoger in de organische zoekresultaten.
    Google smult van nieuwe content, zeker als die ook nog eens relevant is voor het onderwerp van de site.
  3. Kwalitatief betere leads
    Gericht benaderen van de juiste mensen.
    Bezoekers gaan u zien als dé expert op uw vakgebied. Ze kunnen erop vertrouwen dat u ook voor hen een goede oplossing biedt.

Nieuwe content publiceren is kostenefficiënt

– Een uitgave aan nieuwe content is eenmalig, in tegenstelling tot advertentieuitgaven.
– De informatie  kan hergebruikt worden voor een ander medium, zoals een brochure.

Wilt u weten of contentmarketing geschikt is voor uw bedrijf?
Bel Wendelien Vos op 06-14260280, of mail haar.

 

Veelgestelde vragen over contentmarketing

Ik kan toch niet zomaar mijn kennis gratis weggeven?

Waardevolle informatie delen is hét kenmerk van contentmarketing. De gedachte daarachter is als volgt. Met waardevolle informatie als cadeau geeft u mensen inzicht in wat belangrijk is op uw vakgebied. Ze gaan uw visie begrijpen. En begrijpen daardoor ook dat u degene bent die hen kan helpen. Daarbij komt nog de ‘gunfactor’. Mensen gunnen u de opdracht omdat ze het gevoel hebben bij u in het krijt te staan.

Internetexpert Aartjan van Erkel: “Ondernemers met verstand van klantpsychologie geven waardevolle cadeaus, zónder een tegenprestatie verplicht te stellen. Psychologen noemen dit principe ‘wederkerigheid’.” Bron: verleiden op internet.

Hoe zit dat met de concurrentie?

Als u de eerste bent, dan bouwt u snel een voorsprong op, die nauwelijks in te halen is. U creëert een kennisbank op uw eigen site. Bezoekers zien aan de hoeveelheid informatie, en de publicatiedata,  dat u al langer bezig bent. Die status is niet meer af te pakken.


Tip: U kunt TekstOnline artikelen/blogs laten schrijven op basis van een strippenkaart.

 

 

Over TekstOnline

TekstOnline helpt ZZP-ers en non-profitorganisaties om hun zakelijke teksten te verbeteren.

TekstOnline is opgericht door tekstschrijver/bedrijfsjournalist Wendelien Vos. Klanten omschrijven haar teksten als puntig, prettig leesbaar en to-the-point.

Drie redenen om uw webteksten te laten herschrijven

1. Stel de bouw van een hele nieuwe site nog een paar jaar uit.
2. Neem onmiddellijk een voorsprong op uw concurrenten.
3. Speel in op de laatste wijzigingen van Google.

Wilt u mij spreken?

036.545.2998
06.1426.0280
wendelien[at]TekstOnline[punt]nl